Nog 1 week - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu Nog 1 week - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu

Nog 1 week

Door: Anouschka

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

25 Januari 2014 | Nederland, Almere Stad

Ik ben al meer dan een jaar geleden begonnen met het plannen van deze reis.
Het begon allemaal met dat ik graag een verre reis wilde maken maar dan niet alleen voor mezelf maar ook echt iets wilde doen voor andere. In eerste instantie sprak India mij erg aan ook door de cultuur daar. Ik had mijn nicht zover gekregen om te kijken of zij misschien mee wilde en samen gingen wij naar het kantoor van travel active om verder uitleg te krijgen en ideeën op te doen. Na aanleiding van dat gesprek en wat ik had gelezen heb ik toen nog besloten om over te stappen naar Afrika. Ik wilde namelijk echt wat doen ook binnen mijn eigen vakgebied en India is al zover ontwikkeld dat ik daar weinig zou kunnen doen. Maarja Afrika is groot en waar ga je dan heen? Gelukkig worden er niet overal projecten aangeboden en ook niet overal wat ik wilde. Uiteindelijk viel mijn oog op een combinatiereis die vaker gemaakt word en dat was precies wat ik wilde. Gedeeltelijk in de zorg en gedeeltelijk met dieren. Toen wist ik het zeker dit wil ik gaan doen. Eerst moest ik nog mijn studie afmaken en nog wat sparen want ik kan je zeggen dit is niet goedkoop. Uiteindelijk is het allemaal rondgekomen en hier zit ik dan nog 1 week en dan is het zover, dan ga ik eindelijk naar Afrika.
Ik heb er echt super veel zin in maar de zenuwen beginnen nu toch wel te komen. De laatste week al bezig geweest met veel spullen bij elkaar verzamelen en kopen waar nodig.
Toen merkte ik dat je toch echt veel nodig hebt ondanks dat je maar 1 tas met 23 kilo mag inchecken.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik mijn tas echt ga inpakken volgens mij kom ik dan op 50 kilo als ik zo alles bekijk wat ik gekocht heb. Ik steun de economie op dit moment enorm.
Donderdag een cursus gehad omdat ik uitgekozen ben om wereldsupporter te zijn. In eerste instantie was ik een beetje sceptisch maar naarmate ik meer uitleg kreeg werd ik enthousiaster. Nu heb ik gewoon heel veel zin om tijdens en na mijn reis iedereen er over te vertellen en er ook enthousiast voor te maken. Ik zal hier dan ook later nog wel vaker op terug komen.
Gister een cursus van Muses gehad over wat je allemaal kan tegenkomen als vrijwilliger en ook waar je op moet letten. Heel gezellig en erg interessant. Heb toen ook Linda ontmoet die een week na mij ook naar Livingstone komt.
Vandaag weer de stad in geweest om weer wat spulletjes te kopen, zoals een camera (wil toch wel terugkomen met mooie foto's), natuurlijk ben ik gelijk alles gaan uitzoeken op de vrouwen manier. Gebruiksaanwijzing aan de kant en gewoon alles uitproberen.
Voor nu hou ik ermee op wanneer ik weer iets mee heb gemaakt zal ik dat snel vertellen op mijn blog.

Tot de volgende keer

Anouschka



  • 26 Januari 2014 - 10:49

    Nicole Van Der Land:

    Ontzettend tof dat je dit gaat doen. Ik kan uit ervaring spreken dat je echt een onvergetelijke tijd gaat beleven. Je zult anders terug komen dan dat je weg bent gegaan.
    Ik ga je blog volgen en dan ben ik benieuwd welke spannend/bijzondere dingen jij mee gaat maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Ik ga 1 februari voor 2 maanden naar Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen in Zambia en Zimbabwe. In deze blog hou ik bij wat ik allemaal mee maak.

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 9148

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: