De reis van mijn leven - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu De reis van mijn leven - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu

De reis van mijn leven

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

01 April 2014 | Nederland, Almere Stad

En toen was ik alweer een dag thuis. Die twee maanden zijn snel, veel te snel, voorbij gegaan. Net als van mijn tijd in Zambia heb ik genoten van mijn tijd in Zimbabwe. Weer hele speciale dingen meegemaakt en nieuwe mensen ontmoet.
Een dag op Chipangali:
Elke week werden we ingedeeld in een groep, Leopard, Rhino of Buffalo. Elke dag werkte we bij de Carnivoren Primaten of Antilopen.
Opstaan rond 7:30 Snel aankleden, wat eten en klaarmaken.
8:15 beginnen met het eten geven van de baby's. De reigers, Marula de steenbok, Nkulu het leeuwtje, Coucals (vogels), Pooky het nachtaapje, Alvin het eekhoorntje, Dobbie de dornmice en Misty het konijn.
Zodra je klaar was ging je naar de het gebied waar je die dag was ingedeeld met je groep. Je hielp dan waar nodig zoals het schoonmaken van de waterbakken, nieuwe takken halen voor de antilopen, hokken schoonmaken etc.
9:40 teetime: een half uurtje rust
10:10 weer aan het werk
11:00 Animaltime, een uur knuffelen spelen en aandacht geven aan dieren. Je mocht elke dag zelf kiezen naar wie je toe ging. Zo ben ik een keer de kooi in gegaan bij Prince een serval die me helemaal onder kwijlde. Daarnaast vond ik het heel leuk om bij de apen te zitten die me helemaal groomde en gekriebeld wilde worden.
Daarnaast moesten de kleine baby's (Pooky, Alvin, Dobbie en Misty) weer eten krijgen.
12:00 Lunchtijd
13:00 Eerst alle baby's weer eten geven.
Weer aan het werk.
16:00-17:00 klaar met werken. 1 van de groepen moest Sprinkhanen gaan vangen voor de kameleons en de kleine baby's en de coucals moesten weer eten.
Daarna waren we vrij, konden we relaxen, douchen etc. De laatste weken nam ik dan Misty mee naar het kamp om haar even in het gras te laten lopen.
18:30 Avondeten en daarna alle baby's weer eten geven.
Nog even gezellig met de vrijwilligers zitten en vaak vroeg naar bed omdat iedereen heel erg moe was.

In mijn 2e week ging ik naar de Matopos een natuurgebied in de buurt van Bulawayo. Het gebied bestaat uit een nationaal park en boerderijen. Chipangali doet bij de boerderijen onderzoek naar luipaarden en hyena's omdat er regelmatig vee van de boeren word gedood en zij proberen uit te zoeken welke dieren dat doen en waar ze zich precies bevinden.
We zouden eerst 3 nachten blijven maar uiteindelijk werden dat er 5. Tijdens deze week hebben we vallen uitgezet, een luipaard die al 3 maanden kwijt was weer getraceerd, 2 keer vastgezeten met de auto en een luipaard gevangen, radioband om gedaan en weer uitgezet.
Alles bij elkaar was het een hele interessante en indrukwekkende week.
Al waren we wel blij om na 5 nachten in een tent en zonder douche weer terug te zijn bij Chipangali.

Verder hebben we nog een das weer uitgezet, dezelfde luipaard weer gevangen een GPS band omgedaan en weer uitgezet en nog veel meer gedaan. In mijn laatste week ben ik nog op safari geweest naar Matopos nationaal park waar we neushoorns gezien hebben waaronder ook een kleintje. Het was zo gaaf en helemaal met de verhalen die Ian, onze gids, vertelde over wat hij allemaal heeft meegemaakt daar.

Zoals sommige op mijn facebook hebben kunnen zien is het geld wat jullie gedoneerd hebben goed terecht gekomen. Ik heb het dak van de nieuwe apenkooien gekocht zodat de aapjes die nu in de Nursery zitten naar grote kooien toe kunnen.

Ik ben vast nog veel vergeten te vertellen maar dan heb ik teminste nog iets voor als ik jullie spreek.

Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken voor het volgen en de steun die ik van iedereen kreeg. Ik heb enorm genoten van deze reis en zal het nooit meer vergeten, en misschien komt de volgende blog over niet al te lange tijd want ik heb het reis en Afrika virus echt te pakken

Doei

  • 01 April 2014 - 16:59

    Elisabeth:

    Voorlopig dan eerst maar even veel werken dan kan je je volgende droom verwezenlijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Ik ga 1 februari voor 2 maanden naar Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen in Zambia en Zimbabwe. In deze blog hou ik bij wat ik allemaal mee maak.

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 4286
Totaal aantal bezoekers 9127

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: