Het grote avontuur - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu Het grote avontuur - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu

Het grote avontuur

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

03 Februari 2014 | Zambia, Livingstone

En toen begon het echt, optijd naar schiphol waar ik nog afgesproken had met Frans en Mirjam. Nadat ik mijn tas had laten sealen en had ingechecked nog even lekker een kop koffie met zn alle.
Toen kwam al snel het afscheid ik had het bijna droog gehouden maar toen ik bij mijn tante en mijn moeder tranen in de ogen zag had ik het ook niet meer. Toen maar snel door de douane anders zou het echt een drama worden. Toen stond ik daar na de douane, hoe ga ik mezelf ruim 2 uur bezig houden?
Eerst een paar winkeltjes af en toen ging ik ook nog op de culturele tour. Eerst even kort langs de eerste vliegtuig bibliotheek. Daarna ben ik zelfs nog naar het Rijksmuseum geweest, en heb naar alle schilderijen gekeken:P.
Daarna nog even langs alle touristische winkeltjes en toen belande ik bij de eet tentjes. En toen heb ik genomen waar ik al de hele week zin in had een dikke vette hamburger van Macdonalds. Nadat ik die op had ben ik alvast een beetje richting de gate gegaan en na de tascontrole heb ik nog even lekker rustig wat zitten drinken. En toen naar de gate, het vliegtuig was natuurlijk te laat maar de piloten hebben dat netjes tijdens de reis ingehaald. De vlucht was dan ook over voor ik het goed en wel doorhad. Tijdens deze reis heb ik ook een vrouw ontmoet die toevallig met dezelfde vlucht naar Johannesburg ging als ik. Met haar gewacht op heatrow en na een ritje met de shuttel stond daar het 2e vliegtuig, waarmee ik naar Johannesburg zou vliegen. Een dubbeldekkermet 3 klassen. Ik was wel enorm blij dat ik voor deze vlucht extra beenruimte had geboekt want als ik keek hoe sommige mensen zaten had ik dat niet 11 uur willen hebben. Al snel bleek dat mijn scherm het niet deed en moest ik mij dus anders zien te vermaken dan film kijken. Ik heb een beetje zitten lezen en muziek geluisterd en toen kwam al snel het avondeten. Mag and chees of chicken masala. Ik heb voor het laatste gekozen en als ik zag hoe dat van mijn buurman (die mag and cheese had besteld, als goedgeaarde Amerikaan) was ik daar heel blij mee. Na het eten probeerde ik wat te slapen zonder succes, maar ik zag dat mijn buurman ondertussen iets aan het kijken was op zijn tablet en hij vond het niet erg om van stoel te ruilen zodat ik nog even wat kon kijken.
Na een hilarische film toch maar weer proberen te slapen met succes. Paar keer tussendoor wakker geworden maar uiteindelijk toch een paar uur kunnen slapen. Aangekomen op Johannesburg eerst ruim een half uur in de rij voor de douane daarna ging alles vrij snel en heb ik nog een beetje kunnen rondkijken en me op kunnen frissen. Toen naar de gate en met een bus naar het vliegtuig. Toen ik in die bus stond dacht ik even dat ik naar Benidorm ging in plaats van Livingstone. De gemiddelde leeftijd lag boven de 70 jaar. Toen naar Livingstone, en toen we er bijna waren kon ik de Victoria Falls al zien liggen. Zelfs vanuit de lucht is dat al indrukwekkend.
Op het vliegveld eerst door de douane en mijn baggage ophalen. Wat was ik blij toen ik mijn tas zag, hij was aangekomen. Daarna moest ik even wachten op Rebecca die mij naar het guesthouse bracht.
Hier maakte ik kennis met de andere vrijwilligers, allemaal Nederlanders. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik daar even zou rusten en lunchen en dat ik daarna naar mijn gastgezin zou gaan maar omdat de andere vrijwilligers die avond uit eten zouden gaan en omdat het anders ook wel heftig zou worden na de reis bleef ik de nacht nog in het guesthouse.
Die avond zijn we met zijn alle naar een restaurantje in de buurt gegaan waar ik Krokodil heb gegeten, ja echt. Ik vind het niet veel anders dan kip smaken maar dat kan aan mij liggen.
Daarna weer lekker naar het guesthouse waar ik lekker ben gaan slapen.
Straks word ik opgehaald door Rebecca voor de rondleiding en dan ontmoet ik ook mijn gast gezin.
Ik weet niet wanneer ik weer internet heb maar anders ga ik kijken of ik volgend weekeind weer naar het guesthouse kan om te vertellen hoe het allemaal gegaan is.
Groeten uit het zonovergoten Livingstone

  • 03 Februari 2014 - 13:03

    Ingrid:

    Heel fijn om te lezen hoe het allemaal gaat met jou en wat je nu in 1 dagje al meemaakt. Ik ga je zeker volgen wanneer je weer dingen weet te schrijven. Heel veel plezier daar!

  • 04 Februari 2014 - 09:35

    Jikke:

    He Anouschka, veel plezier en succes daar he! Groetjes!

  • 04 Februari 2014 - 11:31

    Lina:

    Hoi Anouschka. Leuk je verhalen te lezen!
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen! Geniet!!
    X

  • 04 Februari 2014 - 17:55

    Olga:

    Zo snel al je eerste reisverslag uit Afrika. Leuk!!! En klasse dat je daar tijd voor neemt. Fijn van je te horen en direct ook al een enerverende dag met veel indrukken zoals was te verwachten. Zal nog wel even zo blijven. Maar het klinkt allemaal top en enthousiast. Genieten! Lieve groeten Jan en Olga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Ik ga 1 februari voor 2 maanden naar Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen in Zambia en Zimbabwe. In deze blog hou ik bij wat ik allemaal mee maak.

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 9136

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: