Nog 3 dagen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu Nog 3 dagen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Anouschka Joling - WaarBenJij.nu

Nog 3 dagen

Door: Anouschka Joling

Blijf op de hoogte en volg Anouschka

29 Januari 2014 | Nederland, Almere Stad

Nog maar 3 dagen en dan is het alweer zover. Gister voor de eerste keer mijn tas ingepakt om te kijken hoeveel ik heb en hoe zwaar het is. Het valt best mee kom meer ruimte dan gewicht te kort. Tijdens het inpakken gebeurde zo iets schattigs, Finley wilde niet vergeten worden en legde een van zijn knuffels bij mijn spullen om ook ingepakt te worden.
Nu ook de gegevens gekregen van travel active over waar ik verblijf en naar welk project ik ga. In Zambia ga ik naar de Ghandi clinic een kliniek die 2,5km ten weste van livingstone ligt. Ze hebben verloskamers, een onder 5 kliniek, een laboratorium en apotheek en een TB kliniek.
Ik ben benieuwd hoe het daar is en wat ik allemaal mag doen en kan leren.
Daarnaast heb ik ook de informatie gekregen over het gezin en de accommodatie waar ik zal verblijven.
Ik heb nu ook verder gekeken en ontdekt dat ik waarschijnlijk een enorme cultuur shock ga krijgen op de terugweg. Ik vlieg dan met emirates en als je kijkt wat daar allemaal aan boord is... een entertainment systeem met 1500 kanalen en een 6 gangen menu.
Verder heb ik nu bijna alles in huis en kan ik nog een beetje genieten van de laatste dagen voor mijn reis en iedereen nog kan zien.

  • 30 Januari 2014 - 19:39

    Olga:

    Hi Anouschka, leuk initiatief deze blog. Kunnen we op de hoogte blijven van al je ervaringen en belevenissen en blijf te toch een beetje in de buurt. Natuurlijk de Ghandi clinic al even gegoogeld. Weten we ook waar je zit. Gaaf en spannend allemaal. We houden contact.
    Lieve groeten Olga (en Jan natuurlijk )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouschka

Ik ga 1 februari voor 2 maanden naar Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen in Zambia en Zimbabwe. In deze blog hou ik bij wat ik allemaal mee maak.

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9128

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: